wtorek, 9 stycznia 2018

Space Invaders


Grę, którą mam do dzisiaj jest Space Invaders. Wyszła ona w 1978 roku i wydała ją japońska firma Taito. Pierwotnie była to wersja czarno-biała z nałożonym na kineskop celofanem, na którym znajdowały się pomarańczowe i zielone paski dające złudzenie gry w kolorze. Taką gry także miałem lecz później zmieniłem ją na kolorową a ponieważ jest to automat w wersji stolikowej więc i kawę jest na czy postawić. Była to chyba jedna z pierwszych tzw. strzelanek. Pierwsza wersja stolikowa posiadała joystick i przyciski z jednej strony, mój stolik jest trochę późniejszy gdyż posiada te urządzenia po obu stronach pozwalając grać dwóm osobom na zmianę.
 Gra polega na zestrzeleniu rzędów przesuwających się w bok i w dół  kosmitów. Do tego celu służy nam działko, którym możemy poruszać się w poziomo w dwie strony a także jest możliwość ukrycia się przed pociskami kosmitów za osłonami, które jednak ulegają stopniowemu zniszczeniu zarówno od pocisków kosmitów jak i naszych. Czym niżej są rzędy tym szybciej się poruszają. Do wykorzystania mamy kilka prób w zależności od ustawienia przełączników na płycie z grą
. Patrząc od strony właściciela „salonu gier” gra była o tyle dobra, że nie można było długo na niej grać gdyż przejście czterech plansz, można powiedzieć graniczyło z cudem. Szybkość poruszania się rzędów był większa niż szybkość oddawania strzałów, ponieważ każdy niecelny pocisk musiał przelecieć do końca ekranu i wtedy można było oddać następny strzał. No ale w końcu to były przecież automaty zarobkowe. W późniejszym czasie powstało wiele innych wersji tej gry lecz ja opisuję to co miałem u siebie w „salonie”.

 Stolikowo - koktailowa wersja gry



 Różne wersje gry




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz