W roku 1982 firma Nintendo wydała kontynuację Donkey Konga pod nazwą Donkey Kong Jr.
Podobnie jak jego poprzednik, Donkey Kong Jr. to gra platformowa. W sumie są cztery etapy, z których każdy ma inny temat. DK Jr. może biegać w lewo iw prawo, skakać i chwytać pnącza / łańcuchy / liny, aby wspinać się wyżej na ekranie. Może zjeżdżać szybciej, trzymając tylko jedną winorośl, lub wspiąć się szybciej, trzymając dwie. Wśród wrogów znajdują się „Snapjaws”, które z oczami przypominają pułapki na niedźwiedzie; stworzenia przypominające ptaki zwane „Nitpickers”, z których niektóre mogą atakować upuszczając jajka; i „Iskry”, które wędrują po okablowaniu w jednej z kryjówek Mario. DK Jr. może przeskakiwać tych wrogów na platformach, przełączać się z jednej winorośli / łańcucha / liny na drugą, aby ich uniknąć, i przewracać kawałki owoców, które zniszczą każdego wroga, którego dotkną, zanim spadną z dolnej części ekranu.
Aby przejść przez pierwsze trzy etapy, DK Jr. musi dotrzeć do klucza wiszącego obok klatki jego ojca, po czym Mario ucieka, odpychając klatkę z ekranu. W czwartym etapie DK Jr. musi wcisnąć sześć kluczy do zamków na najwyższej platformie, aby uwolnić Donkey Kong. Po krótkiej scence przerywnikowej gracz zostaje przeniesiony z powrotem do pierwszego etapu na podwyższonym poziomie trudności. Bonusowy licznik czasu działa na każdym etapie, a wszelkie pozostałe na nim punkty są dodawane do wyniku gracza po ukończeniu.
DK Jr. traci życie, gdy dotknie wroga lub pocisku, spadnie na zbyt dużą odległość, dotknie wody i spadnie z dołu ekranu lub gdy bonusowy licznik odlicza do zera. Gra kończy się, gdy gracz straci całe życie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz