poniedziałek, 4 kwietnia 2022

Phoenix



Phoenix gra z roku 1980 wydana przez firmę Centuri w USA a firmę Taito w Japonii.
Gracz steruje statkiem kosmicznym, który porusza się poziomo u dołu ekranu, strzelając w górę. Wrogowie, zazwyczaj jeden z dwóch rodzajów ptaków, pojawiają się na ekranie nad statkiem gracza, strzelając do niego i okresowo nurkując w jego kierunku, próbując zderzyć się z nim. Statek jest wyposażony w tarczę, której można użyć do zniszczenia dowolnego obcego stwora, który próbuje się w niego zderzyć. Gracz nie może się poruszać, gdy tarcza jest aktywna i musi odczekać około pięciu sekund przed ponownym jej użyciem.

Gracz zaczyna z trzema lub sześcioma życiami, w zależności od ustawień. Jedno życie jest tracone, gdy statek zostanie trafiony przez wroga lub pocisk, gdy tarcza jest opuszczona.

Każdy poziom składa się z pięciu oddzielnych rund. Gracz musi ukończyć rundę, aby przejść do następnej.

Rundy 1 i 2 - Gracz musi zniszczyć formację obcych ptaków. Podczas formacji niektóre ptaki lecą w dół kamikadze style, próbując zniszczyć statek kosmiczny gracza, zderzając się z nim. Trafienie ptasiego wroga lecącego po przekątnej zapewnia dodatkowy wynik. Ptasi wrogowie są żółci w rundzie 1, a różowi w rundzie 2. Statek kosmiczny gracza otrzymuje szybki ogień przez rundę 2, podczas której ptasie stworzenia latają nieco bardziej nieprzewidywalnie.
Rundy 3 i 4 - Latające jaja unoszą się na ekranie, a kilka sekund później wykluwają się, odsłaniając większe obce ptaki, przypominające feneksy, które spadają na statek kosmiczny gracza. Jedynym sposobem na całkowite zniszczenie jednego z tych ptasich stworzeń jest uderzenie go w brzuch; wystrzelenie jednego z jego skrzydeł po prostu niszczy to skrzydło, a jeśli oba skrzydła zostaną zniszczone, zregenerują się. Od czasu do czasu stworzenia podobne do ptaków mogą również na krótki czas powrócić do formy jaja. Ptasie stworzenia są niebieskie w rundzie 3 i różowe w rundzie 4.
Runda 5 - Gracz mierzy się ze statkiem-matką, kontrolowanym przez obcą istotę siedzącą w jego centrum. Aby ukończyć tę rundę, gracz musi zrobić dziurę w tarczy typu przenośnika taśmowego, aby uzyskać wyraźny strzał w kosmitę. Trafienie obcego jednym strzałem kończy poziom i daje 400–8 200 punktów. Statek-matka wystrzeliwuje pociski w statek gracza, powoli przesuwa się w jego kierunku i chroni go obce ptaki (z rund 1 i 2). Pokonanie wszystkich ptaków spowoduje nową falę.
Gra toczy się dalej z coraz większą szybkością i nieprzewidywalnością lotu ptasiego stworzenia i feniksa.



Gra w wiszącej obudowie




Ulotki w języku japońskim




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz