Joust gra z 1982 roku wydana przez firm Williams Electronic.
Jest to gra platformowa, w której gracz kontroluje żółtego rycerza dosiadającego latającego strusia lub bociana, z perspektywy trzeciej osoby. Używając dwukierunkowego joysticka kierunkowego i przycisku do machania skrzydłami strusia, gracz leci rycerzem wśród pływających platform skalnych i nad kałużami lawy; podczas manewrowania poza ekranem w którąkolwiek stronę, gracz będzie kontynuował swoją ścieżkę, pojawiając się ponownie z przeciwnej strony. Szybkość, z jaką gracz wielokrotnie naciska przycisk, powoduje, że struś wzlatuje w górę, zawisa lub powoli opada.
Celem jest pokonanie grup wrogich rycerzy dosiadających myszołowów, które zaludniają każdy poziom, zwanych „falą”. Po ukończeniu fali rozpocznie się kolejna, bardziej wymagająca fala. Gracze sterują rycerzem, aby zderzyć się z wrogami. Wyniesienie wroga w stosunku do rycerza gracza określa wynik kolizji. Jeśli protagonista jest wyższy od wroga, złoczyńca zostaje pokonany i na odwrót. Zderzenie równych wzniesień powoduje, że dwaj rycerze odbijają się od siebie. Pokonany wróg zamieni się w spadające w dół ekranu jajko, które gracz może zbierać za punkty. Z jaja, które wystarczająco długo leży na platformie, wykluje się nowy rycerz; jeśli gracz go nie podniesie, zyska nowego wierzchowca i musi zostać ponownie pokonany.
W grze występują trzy rodzaje wrogich rycerzy — Skoczek, Łowca i Władca Cieni — które są warte różne ilości punktów. Pterodaktyl pojawi się po określonym czasie, aby polować na bohatera. Do gry może dołączyć drugi gracz, kontrolujący niebieskiego rycerza na bocianie. Obaj gracze mogą wspólnie uzupełniać fale lub atakować się nawzajem, pokonując wrogów.
W moim salonie gra nie miała większego powodzenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz