Frogger rok 1982 wydana przez firmę Konami i Sega.
Celem gry jest poprowadzenie żaby do każdego z pustych „domów żab” u góry ekranu. Gra rozpoczyna się z trzema, pięcioma lub siedmioma żabami, w zależności od ustawień zastosowanych przez operatora.[4] Utrata ich wszystkich kończy grę. Jedyną kontrolką gracza jest kierunek 4 drążek sterowy używany do nawigacji żaby; każde pchnięcie w jakimś kierunku powoduje, że żaba podskakuje raz w tym kierunku. Frogger jest jednym lub dwoma graczami naprzemiennie.
Żaba zaczyna się na dole ekranu, na którym znajduje się pozioma droga zajmowana przez pędzące po niej samochody, ciężarówki i buldożery. Gracz musi prowadzić żabę między przeciwnymi pasami ruchu, aby uniknąć śmierci na drodze, co skutkuje utratą życia. Po drodze znajduje się plik pas środkowy oddzielając dwie główne części ekranu. Górna część ekranu składa się z rzeki z kłodami, aligatorami i żółwiami, które poruszają się poziomo po ekranie. Skacząc po szybko poruszających się kłodach oraz grzbietach żółwi i aligatorów, gracz może poprowadzić swoją żabę w bezpieczne miejsce. Gracz musi unikać węży, wydr i otwartych pysków aligatorów. Jaskrawo ubarwiona samica żaby jest czasami na kłodzie i może być noszona za dodatkowe punkty. W górnej części ekranu znajduje się pięć „domów żab”, które są miejscami docelowymi dla każdej żaby. Czasami zawierają owady (dobre) lub czające się aligatory (złe).
Istnieje wiele różnych sposobów na utratę życia (zilustrowane jako czaszka i Piszczele symbol miejsca, w którym znajdowała się żaba), w tym: uderzenie lub wbiegnięcie na pojazd drogowy, wskoczenie do wody rzeki, wbiegnięcie w węże, wydry lub szczęki aligatora w rzece, wskoczenie do domu najechanego przez aligatora, pozostanie na szczycie nurkującego żółwia, aż całkowicie się zanurzy, jeżdżąc na kłodzie, aligatorze lub żółwiu z boku ekranu, wskakując do domu już zajętego przez żabę, wskakując na bok domu lub krzaka lub uciekając czas.
Kiedy wszystkie pięć żab znajdzie się w swoich domach, gra przechodzi na następny poziom ze zwiększonym poziomem trudności. Po pięciu poziomach gra staje się na krótko łatwiejsza, a po każdym poziomie znów staje się coraz trudniejsza. Gracz ma 30 sekund na wprowadzenie każdej żaby do jednego z domów; ten licznik czasu resetuje się, gdy ktoś straci życie lub żaba bezpiecznie dotrze do domu.
Każdy krok naprzód daje 10 punktów, a każda żaba przybywająca bezpiecznie do domu otrzymuje 50 punktów. Za odprowadzenie żaby do domu lub zjedzenie muchy daje 200 punktów, a gdy wszystkie 5 żab dotrze do domu, aby zakończyć poziom, gracz zdobywa 1000 punktów. Pojedyncza żaba bonusowa to 20000 punktów. 99 990 punktów to maksymalny wysoki wynik, jaki można osiągnąć na oryginale szafka arkadowa; gracze mogą przekroczyć ten wynik, ale gra zachowuje tylko ostatnie 5 cyfr.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz