Tron gra z 1982 roku wydana przez firmę Bally Midway.
Gra składa się z czterech pod-gier opartych na wydarzeniach i postaciach z filmu, który został nakręcony w tym samym roku. Ogólnie rzecz biorąc, gracz kontroluje Tron, w postaci człowieka lub pilotując pojazd, używając ośmiokierunkowego joysticka do poruszania się, przycisku spustowego na drążku, aby strzelać (lub spowolnić cykl światła gracza) i pokrętła do celowania . Celem gry jest zdobycie punktów i przejście przez dwanaście poziomów gry poprzez ukończenie każdej z pod-gier. Nazwy większości z 12 poziomów pochodzą od języków programowania: RPG, COBOL, BASIC, FORTRAN, SNOBOL, PL1, PASCAL, ALGOL, ASSEMBLY, OS, JCL, USER. Gra obsługuje naprzemiennie dwóch graczy.
Na początku każdego poziomu gracz jest przenoszony do ekranu wyboru „Plansza gry” z czterema ćwiartkami. Gracz musi wybrać jedną z czterech ćwiartek, z których każda odpowiada jednej z części gry. Gra podrzędna w każdym kwadrancie nie jest znana graczowi, dopóki nie zostanie wybrana. Jeśli gracz straci życie, zostanie przeniesiony z powrotem do tego ekranu wyboru, a ikona reprezentująca tę grę będzie teraz widoczna.
Części gry są następujące:
Wieża we / wy
Gracz musi poprowadzić Trona do migającego koła wieży wejściowej / wyjściowej w określonym czasie, unikając lub niszcząc Grid Bugs. Ta gra jest oparta na scenie we / wy z Wieży z filmu, dodając Grid Bugs jako wrogów (o których wspomniano tylko krótko w filmie).
Stożek MCP (Master Control Program)
Gracz musi przebić się przez obracającą się ścianę tarczy chroniącą stożek MCP i wejść do pachołka bez dotykania żadnego z bloków tarczy. Ta gra jest oparta na ostatniej bitwie Trona z MCP w filmie, ale zmienia charakter tarczy MCP.
Cykle światła
W wariancie gracz kontra Wąż, gracz prowadzi niebieski cykl światła trona na arenie przeciwko co najmniej jednemu żółtemu przeciwnikowi. Celem jest wepchnięcie cykli świetlnych przeciwnika w ściany i ścieżki odrzutowe, jednocześnie unikając ich. Ta gra jest oparta na sekwencji Light Cycle Arena w filmie, chociaż kolory przyjaznych i wrogich postaci są odwrócone. To jedyna pod-gra w tron nie używać pokrętła.
Czołgi bojowe
Gracz musi poprowadzić czerwony czołg bojowy Trona przez labirynt i zniszczyć wszystkie wrogie niebieskie czołgi wroga, uderzając każdy z nich trzy razy. Czołg może przesunąć się w losowe miejsce w labiryncie, przesuwając się do diamentu pośrodku. Na wyższych poziomach trudności wrogie czołgi są zastępowane czerwonymi Rozpoznawaczami, które są znacznie szybsze i próbują zderzyć się z graczem zamiast strzelać do niego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz